dimarts, 7 de març del 2017

2n diumenge de Quaresma 2017


Quaresma'2017
 
  "La Paraula és un do. L'altre és un do."










           Lectura primera; (Gènesi 12, 1-4a)
    En aquells dies, el Senyor digué a Abram: 
    "Vés-te'n del teu país, del teu clan i de la casa del teu pare, 
             cap al país que jo t'indicaré."







            Lectura segona 2Tm 1,8b-10
   [Déu] amb la Bona Nova de l'Evangeli, 
                ha fet resplendir la llum 
            de la vida i de la immortalitat.





Lectura de l'evangeli segons sant Mateu
En aquell temps, Jesús prengué Pere, Jaume i Joan, el germà de Jaume, els dugué dalt una muntanya alta i es transfigurà davant d'ells. La seva cara es tornà resplendent com el sol, i els seus vestits, blancs com la llum. També se'ls aparegueren Moisès i Elies, que conversaven amb ell. Pere va dir a Jesús: «Senyor, que n'estem, de bé, aquí dalt! Si voleu, hi faré tres cabanes, una per a vós, una per a Moisès i una altra per a Elies». Encara no havia acabat de dir això quan els cobrí un núvol lluminós, i del núvol estant una veu digué: «Aquest és el meu Fill, el meu estimat, en qui m'he complagut; escolteu-lo». En sentir-ho, els deixebles, esglaiats, es prosternaren de front a terra. Jesús s'acostà, els tocà i els digué: «Aixequeu-vos, no tingueu por». Ells alçaren els ulls i no veieren ningú més, sinó Jesús tot sol.
Mentre baixaven de la muntanya, Jesús els manà que no diguessin res a ningú d'aquella visió fins que el Fill de l'home no hagués ressuscitat d'entre els morts.
                                                                         (Mateu 17, 1-9)



CATALÀ

Fitxa de l'Evangeli (per infants, adolescents.. i per fer en família)
https://drive.google.com/file/d/0B3p4rdjDfKkfX1ZQV0J5M1JkNnM/view?usp=sharing

Estudi d'Evangeli (joves i adults)
http://fentcamiamblevangeli.blog.cat/

Lectio Divina (joves i adults)
https://drive.google.com/file/d/0B3p4rdjDfKkfLWJRSndKcWpWMEU/view?usp=sharing




CASTELLÀ

Estudio de Evangelio (jóvenes y adultos)
http://fentcamiamblevangeli.blog.cat/

Lectio Divina (jóvenes y adultos)
https://drive.google.com/file/d/0B3p4rdjDfKkfUjZfNldMaHNSMmc/view?usp=sharing




 
EL SEÑOR DIJO:
“SAL DE TU TIERRA”


Y el Señor dijo: “¡En marcha!”
y yo dije: “¿Quién, yo?”.
Y Dios dijo: “¡Sí, tú!”
Y yo dije: “Pero aún no estoy libre
y vivo en compañía y no puedo dejar a mis hijos.
Ya sabes que no hay nadie que me pueda suplir”.
Y Dios dijo: “Estás poniendo disculpas.”
Y el Señor dijo otra vez: “¡En marcha!”
Y yo dije: “Pero, no quiero”.
Y Dios dijo: “Yo no te he preguntado si quieres”
Y yo dije: “Mira, yo no soy
ese tipo de persona que se mete en líos.
Además, a mi familia no le va a gustar,
 y ¡qué van a pensar los vecinos!”.
Y Dios dijo: “¡Cobarde!”
Y, por tercera vez, el Señor dijo: “¡En marcha!”
Y yo dije: “¿Tengo que hacerlo?”.
Y Dios dijo: “¿Me amas?”.
Y yo dije: “Verás, me da mucho reparo...
A la gente no le va a gustar...
Y me van a hacer picadillo...
No puedo hacerlo sin tu ayuda”.
Y Dios dijo: “¿Y dónde crees que estaré yo?”
Y el Señor dijo: “¡En marcha!”
Y yo dije, con un suspiro:
“¡Aquí estoy, envíame!”.
                    (Louis Hodrick)





















Us donem gràcies,
     Pare, de tot cor.
Us lloem i us beneïm,
  perquè ens heu cridat
   a la Terra Promesa del vostre Regne.
Vós heu marcat el nostre cor
   amb el segell de l’Esperit,
   i obriu al nostre davant
   una ruta de benaurança.
Vau escollir un poble, que en Abraham,
 confiant en la vostra Paraula, es posà en camí.
Va sortir de la seva terra,
   va deixar les seguretats,
  i va viure, a fons, l’aventura de la fe.
Beneït sigueu, Déu d’Abraham, Déu de Jesús.
Beneït sigueu, per la fe que ens empeny i anima,
    beneït, per l’anhel d’Absolut
    que heu posat en els nostres cors.






















Dios conoce nuestra debilidad
          y siempre viene en nuestra ayuda.
Por eso nos regala experiencias de Tabor,
aunque haya que escribirlas con minúsculas:

● Cuando la Palabra de Dios 
           te llega al corazón;
     y sientes como Dios te dice: hijo.
● Cuando la comunión 
       te acerca a las llagas de Cristo
     y te ayuda a empatizar con el hermano.
● Cuando aceptas el dolor
         como un sacramento,
     y sientes la caricia de Cristo Crucificado.
● Cuando el encuentro de familia, de amistad, de trabajo
     ha sido gratificante y sentías a Dios en medio.
● Cuando has llevado a cabo un trabajo creativo, un servicio generoso,
                 una meta conquistada, y te parecía una Pascua.
● Cuando has dado a luz un hijo o algo, y te parecía Navidad.
● Cuando te has enamorado, y entendías que Dios es Amor.
● Cuando has perdonado y comprendías que Dios es Misericordia.
● Cuando has contemplado algo bello, o una persona bella de corazón
                          y te has reconciliado con la vida.
● Cuando has visto personas humildes y felices, gentes sencillas y felices,
            y te convencen que la felicidad no está en las cosas.
● Cuando piensas en todos quienes sueñan y trabajan
       para que un mundo fraterno sea posible,
       y sientes que crece tu esperanza.
● Cuando en tantas cosas, pequeñas o grandes, 
       descubres la huella o el susurro de Dios.


Son experiencias de Tabor que nos consuelan,
nos confirman, y nos hacen crecer en la esperanza.
Después, aunque quisieras retener esos instantes y sensaciones,
comprenderás que hay que bajar del monte santo,
y, espontáneamente, serás testigo de lo que has experimentado..
                      ..como Pedro, Santiago y Juan,


MÉS IMATGES:


https://goo.gl/photos/sJF7jEAQYuh9DqBd7


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada