dimecres, 11 de març del 2015

Temps de Quaresma: "On és el teu germà?" (Gn 4,9)


Temps de Quaresma:
"On és el teu germà?" (Gn 4,9)




3r DIUMENGE de QUARESMA / III DOMINGO de CUARESMA
 
Lectura primera Ex 20,1-17
La llei, Déu la donà a Moisès
 
Lectura segona 1C 1,22-25
Proclamem un Messies crucificat, que és un escàndol per als homes.
Però aquells que Déu ha cridat veuen en ell la saviesa de Déu







Evangeli Jo 2,13-25
Destruïu aquest santuari i jo el reconstruiré en tres dies
Lectura de l'evangeli segons sant Joan
Quan s'acostava la Pasqua dels jueus, Jesús pujà a Jerusalem, i trobà al temple els venedors de vedells, moltons i coloms i els canvistes asseguts. Llavors es va fer un fuet de cordes i els tragué tots, moltons i vedells, fora del temple, escampà la moneda dels canvistes i els bolcà les taules, i digué als venedors de coloms: «Traieu això d'aquí; no convertiu en mercat la casa del meu Pare». Els deixebles recordaren allò que diu l'Escriptura: «El zel del vostre temple em consumia». Llavors els jueus el van interrogar: «Quin senyal ens dónes que t'autoritzi a fer això?». Jesús els contestà: «Destruïu aquest santuari i jo el reconstruiré en tres dies». Els jueus respongueren: «Fa quaranta-sis anys que treballen en la seva construcció, i tu el vols reconstruir en tres dies?». Però ell es referia al santuari del seu cos.
Quan Jesús ressuscità d'entre els morts, els deixebles recordaren que ell deia això, i cregueren en l'Escriptura i en aquesta paraula de Jesús.
Durant la seva estada a Jerusalem en ocasió de la peregrinació de Pasqua, molts, veient els miracles que feia, cregueren en el seu nom. Però Jesús no hi confiava, perquè els coneixia tots; no tenia cap necessitat que li revelessin el que són els homes; ell sabia prou què hi ha a l'interior de cada home.

Denunciamos Señor a los que profanan Templos,
los templos que son tantos hombres y mujeres,
personas explotadas y humilladas.
Señor hay demasiados mercaderes.
Mercaderes de niños, y mercaderes de sueños,
mercaderes de órganos,
y mercaderes de esfuerzos,
mercaderes de vidas, y mercaderes de rezos,
mercaderes de espíritus,
y mercaderes de cuerpos.
Negociantes de armas, negociantes de pueblos,
negociantes de droga, negociantes de fetos.
Su dios es uno, su dios es el dinero.
Inflama Señor nuestro zelo,
Fortalece nuestro compromiso,
de no adorar a estos ídolos,
ni a ellos ni a sus mensajeros.
Danos fuerza para la crítica,
y coraje para la denuncia,
y sinceridad para que nuestras manos
construyan mundos nuevos.
 
La mano de Jesús, acariciante, que bendecía
       y se abría generosa partiendo el pan y la misericordia,
la mano que no dejaba de curar y de crear,
       se levantó por una vez amenazante,
       empuñando el látigo de la cólera.
Y cólera también en su palabra,
     que siempre fue de gracia y de perdón.
      «No convirtáis en mercado la casa de mi Padre».
No convirtáis el templo en jaula de mi Padre.
No queráis con vuestras ofrendas y vuestros rezos
domesticar el Espíritu de mi Padre.
Mi Padre es fuego, no curandero.
Mi Padre es peregrino, no viejo fatigado.
Mi Padre es pan partido para todos,
no es hotel para ricos e iniciados.
El templo de mi Padre no es de piedras que se rompen;
es de corazones que se encienden 
                  y de cuerpos que se entregan.
Jesús sigue con la mano levantada
          contra todos los que profanan las casas de su Padre:
          contra los mercaderes de hombres y mujeres,
          contra los violadores de mujeres y de hombres,
          contra los asesinos de niños e inocentes,
          contra los fabricantes de pobres y de hambrientos,
          contra todos los que afean y destruyen
         la imagen viva de su Padre.
Y Jesús profetiza nuevamente
contra los comerciantes de afectos e ilusiones,
los fabricantes de placeres y pasiones.
Y aún quiere llegar con su látigo
hasta el templo de los mercaderes, un grandioso templo de oro,
y derribar el altar dedicado al dios que ellos adoran,
un dios que tiene un nombre vulgar,
suena a libra, yen, marco, euro, dólar.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada